Avon’da İade Süreci Nasıl Olur?

Ürün siparişi verdiniz ve beğenmediniz; nasıl iade edebilirim diye düşünüyorsanız yazımızın devamını okuyun. İade süreci, iade aşamaları, yapmanız gerekenler hepsi burada.

Herhangi bir nedenle memnun kalmadığınız bir ürünü, faturanızda yer alan ilgili alanları doldurup, imzaladıktan sonra ürün ile birlikte Avon’a göndermeniz gerekmektedir. Bu işlemleri kendiniz yapmalısınız.

Faturanızda Yer Alan İlgili Kısımları Doldurmalısınız.

Faturada yer alan ürün iadesi ilgili kısım gerektiği gibi doldurularak başlanılmalıdır. Tam ve okunaklı olmasına dikkat edilmelidir. İade etmek istediğiniz ürünün adeti, tutarı yazılmalıdır. Sebep kodu kısmına, faturanın alt kısmında yer alan iade sebep kodlarından hangisiyse o yazılmalıdır. (yanlış ürün, hasarlı ürün, renk vs). İmzalamayı unutmayın. İşleme alınmasını istediğiniz iade formunuzu imzalamayı, iade ya da değişim hangisini tercih ediyorsanız belirtmeyi unutmayın.

İade Göndereceğiniz Ürünün Zarar Görmemesini Sağlayın

İade göndereceğiniz ürünlerin kargoda hasar görmemesi için özenli bir şekilde sarılması ve kargoya verilmesine dikkat etmek gerekir. Bazı ürünler poşet ile gönderilmesi mümkün olmaz. Bu durumda küçük bir koli ya da Avon ürünlerinizin geldiği Avon kolisi ile ürünlerinizi gönderebilirsiniz.

İade Bedeliniz İlk Faturanıza Yansıyacak

Ürün iadeniz Avon’a ulaştığında; mevcut fatura ödenmediyseniz, iade tutarı faturanızdan eksik tahsil edilir. Faturanız ödendikten sonra iade yaptıysanız; bu durumda ürün bedeli en yakın ödenecek fatura tutarından düşülerek tahsil edilir. Faturalarınızı takip ederek tahsil edilip edilmediğini öğrenmeniz mümkün.

İade Aşamasında Ücret Ödeyecek miyim?

İade aşamasında ücret ödemeniz gerektiği bir kaç durum var. Öncelikle koli iadesi yapacağınız zaman, kargonuzu başka kargo firmalarından göndereceğiniz zaman ücret alınır. Ürün iadelerinizi teslimat esnasında PTT görevlisine iade verirseniz, bu durumda ücret talep edilmez. İadeniz Avon tarafından karşılanır. Gönderinizi PTT Kargo ile gönderdiğiniz zaman Avon’un temsilcilerine özel indiriminden faydalanabilirsiniz.

Ürün iade sürecinin kolaylaştırılması, iadelerin hasarsız bir şekilde Avon’a ulaşmasını sağlamak için 2 TL iade kargo bedeli alınmaktadır. Ayrıca kolinin tamamının zorunlu haller dışında iade edildiği durumlarda koli iptal masrafı 10 TL olarak belirlenmiştir. Bu ücretler ilk faturanıza yansıtılacaktır.

40 Günlük İade süresini Kaçırmayın.

Siparişinizin faturalandırılmasından itibaren 40 günlük iade süresi var. Yani bu ürünlerin Avon’dan faturalandırılmasıyla başlar ve sizin iade edeceğiniz tarihi de kapsar. Bu sebeple ürünün size geldiği tarihi baz almadan öncesini de düşünerek iade süresinin dolmasıyla ilgili sıkıntı yaşamamak için; bu durumu göz ardı etmeyin.

Merak Ettiğiniz Sorulara Dair

İade sürecinde merak ettiğiniz sorularla ilgili kısa bir derleme yapalım. Değişim süreci, paranızın hesabınıza yansıması, değişime dahil edilmeyen ürünler gibi sorular bu başlığın altında.

Değişim Yapabilir miyim?

Sipariş verdiğiniz ürünün size hasarlı ulaşması ya da faturada yazan üründen farklı bir ürün gönderilmesi durumunda, yapmanız gereken faturadaki değişim alanlarını işaretleyip imzalayarak ürününüzü değişme göndermek olacaktır.

Unutmamanız gereken; ürün değişimi bire bir aynı ürünler için geçerli olup, renk, beden vb değişiklik yapılamamaktadır.

Değişime Gönderdiğiniz Ürünler Tekrar Faturalandırılır.

Değişim için gönderdiğiniz ürünün bedelini  önce cari hesabınızdan düşürülür, sonra ise çıkacak ilk faturanızla birlikte ücretli olarak gönderilir. Bu durumdan temsilci satış tutarları etkilenmez.

İç Giyim Ürünlerinde İade Yapılır mı?

İç giyim ürünleri hijyen bakımından iade kabul edilmeyecek ürünler kategorisindedir. Külot-Sütyen gibi bir arada satılan set ürünlerin,  iade işlemleri ancak ambalajı bozulmamış, kullanılmamış ve kutulu olması durumunda kabul görmektedir.

Hasarlı/ Hatalı olduğu belirtilen ürünler için de yine hijyen gereği ambalajı bozulmamış, kullanılmamış ve kutulu olması durumunda değişim işlemi yapılmaktadır.

Garantisi Olan Ürünlerinizi İade Edebilirsiniz.

Garanti kapsamında yer alan ürünlerin de iadesi mümkün. Kullanım hatası dışındaki tüm durumlarda geçerli olan iade süreci yine aynı şekilde faturada yer alan ilgili kısımları doldurarak incelenmesi ve iade süreci için Avon’a göndermeniz mümkün. Saat vb. garanti kapsamında olan, kullanıcı dışında gelişen sıkıntılarda iade sürecinizi başlatabilirsiniz.

Promosyonlu Ürünlerin İade Süreci Nasıl Olur?

Promosyonlu ürünlerin iade süreci; ürünlerin bütünlüğü ile olur. İade etmek istediğiniz ürünün varsa hediyesi ya da promosyona dahil olduğu diğer ürün/ürünler  (Örneğin; bedava ürün promosyonları, aksesuar hediyeleri, Temsilci Programı hediyeleri vb.) ile birlikte iade sürecine dahil edilmelidir.

İade konusu set olarak ürünlerden ise; setin tamamı iadeye gönderilmelidir. Bu şekilde gönderilmeyen ürün iadeleri kabul edilmez ve nedeni belirtilerek kayıtlı teslimat adresine geri gönderilir.


İadeniz Hangi Durumlarda Kabul Edilmez?

İadenizin kabul edilmediği durumlar aşağıda maddeler halinde sıraladık, bunlardan biri ya da birkaçı söz konusu olduğunda iade geçersiz sayılır ve ürünler tekrardan adresinize gönderilir.

  • İade faturasız gönderildiyse
  • Fatura imzasız geldiyse
  • İade süresi 40 günü geçtiyse
  • Faturadaki ürün iade kısmı doğru şekilde doldurulmadıysa
  • Ürün bedelinin iadesi talep edildiği halde; varsa ürünün hediyesi gönderilmediyse (Örneğin; bedava ürün promosyonları, aksesuar hediyeleri, Temsilci Programı hediyeleri vb.)
  • Ürünler set olarak satın alındığı halde, setteki ürünlerin tamamı iade edilmediyse 

Kabul edilemeyen iadenin ürününüz iade nedeni belirtilerek kayıtlı teslimat adresinize geri gönderilir.





Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Avon WhatsApp Destek Hattı